Morgonrutiner.

Sätta alarmet på en trekvart innan uppstigningsdax, snooza tre gånger och sen rulla sig ur sängen och lunka iväg mot köket å göra en smoothie bestående av mango, papaya, ananas, naturell yoghurt, en skvätt apelsinjuice och linfrön. Sjukt gott! Sen så vandrar man iväg med denna mot badrummet (med ett sugrör, ofcourse), sippar lite, ställer undan den, sätter i linserna, sippar lite till, fixar håret och smörjer in ansiktet med rengöringskräm (i förberedelse för sminket), sippar lite till, går till mitt rum å väljer kläder, tar på mig kläderna, sippar upp resten av smoothien, fixar sminket på fem-tio minuter, borstar tänderna, fixar ihop min skolpackning, slänger på mig ytterkläderna, ropar hejdå till mamma och slänger mig sedan ut genom dörren ut mot busshållplatsen (två sekunder från där jag bor), åker med 16 bussen mot domkyrkan, möter upp med Hea och promenerar sen upp till skolan längs en 10 minuters-lång promenadsträcka. Sen har dagen tagit fart! :)

Godmorgon- och pusspåer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0